tisdag 13 mars 2012

13 Mars

Ni har säkert sett bilder på Jannes blogg från Rusarebo äng, men ni slipper inte ifrån mina bilder.
Det var egentligen inget märkvärdigt. Vi åkte bara dit för att strosa runt lite och koppla av i det fina vädret.
Hade det varit lite varmare, så hade vi tagit med kaffekorgen.
Hundarna gillade också att strosa runt. Det är ju naturreservat, så hundarna måste ju hållas kopplade.
Det led de inte av, de kände så många olika dofter, så de njöt ändå.

Utsikt över sjön Hindsen (som är frusen).

Ett gammalt dött träd.

Det var ett rejält hål i detta trädet.

Pusskalas.

I kväll gick jag ner till appellplanen och tränade lite med hundarna. Vi skulle träna rallylydnad. Tyvärr hade jag inte de rätta skyltarna tillgängliga, men jag ville ha skyltar, för hundarnas skull. Äh, tänkte jag, dom kan ju inte läsa, så jag kan ju sätta upp vad som helst, vilket jag också gjorde.
Jag tränade vad som föll mig in vid skyltarna. Det funkade ganska bra.
Plötsligt fick Zenna se en katt på långt håll. Just då hade jag tränat med extern belöning och det var nästan som att hon måste hålla bättre reda på vad jag gjorde då, så att hon inte skulle missa belöningen. Jag lyckades faktiskt fortsätta med träningen och lika plötsligt, som katten hade dykt upp, så var den borta igen och Zenna såg inte vart den tog vägen och kunde därför strunta i den. Gissa om jag var nöjd? Det är nog första gången jag har vunnit över en katt.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt ni har haft det. Underbart med vår-väder :)

    SvaraRadera
  2. Kram Annica, glömde jag ju skriva :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är underbart med våren

    SvaraRadera