torsdag 1 mars 2012

1 Mars

Idag var vi ute och tränade med att köra skrindan.
Tanken var att den hunden som inte drog för tillfället skulle gå efter, men se det gick inte. Inte ville Zenna gå där bakom heller. Vill jag ha det så , så får vi vackert träna på det, men det gör vi inte nu i alla fall.
Det hade väl gått an, om hon hade gått vid sidan om, men hon drog hela skrindan snett. Det var bara att ta ett koppel i vardera handen.

Det är första gången de får dra själva, så jag fick dra igång dem, med kopplet, men sen gick det riktigt bra. Jag blev förvånad när Zenna t o m gick förbi mig.
Här är Kenzo lite på efterkälken, men han gick också förbi mig efter en stund. Helt enkelt var det inte för dem, för ibland fick jag dra igång dem, men jag såg att, när jag berömde dem ordentligt med rösten, så ökade farten och svansen "blev glad".
Dom fick gå en ganska ordentlig sträcka var, så det var trötta hundar, när vi kom hem.
Innan vi gick in, tog vi en liten promenad utan skrinda, så att de fick gå och nosa lite, varvat med lite jogging.
Vi var ju tvungna att se om isen hade börjat smälta på dammen, och det hade den ju gjort vid kanterna.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder , O vad HÄFTIG skrindan blev , det ser riktigt vårligt ut , lite kladdigt på vägen , härligt ,när kopplen asar i kladdet. Hundarna ser ut att må bra, HA DET
    hälsningar från Halmstad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev den häftig! Jag är jättenöjd med den. Sen är det ju "vissa" som har svårt att vänja sig, men vad gör det?

      Radera
    2. Den där "vissa " kan jag nästan räkna ut vem det är , men det är AVUNDSJUKAN , för att du har fått den så FIN

      Radera
    3. Ja, där har vi det!

      Radera
  2. Vår vår underbara vååår!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det härligt med våren. Man tar gärna kladdet.
    Kram på er allihop!

    SvaraRadera