fredag 13 januari 2012

För att jag ska få hundarna att tycka att det är toppenroligt att dra en skrinda, så vill jag klicka in alltihop. Jag började med att klicka för att de frivilligt gjorde något med skrindan. Det dröjde inte länge förrän de hoppade över skaklarna (de har ju hoppat i ringarna, så de trodde nog att det var samma sak jag ville), det var ju inte riktigt det jag ville, men det gör inget. Huvudsaken var att de gjorde något, som de tyckte var kul. Efter en liten stund, stod de mellan skaklarna. Toppen.
Kenzo hoppar in mellan skaklarna.

Zenna står fint mellan skaklarna.
Detta var jag nöjd med första gången.
Nu till selen.

Först klickar jag för att han nosar på selen.

Sen klickar jag för att han kör in huvudet i den.
Zenna kör igenom huvudet för att få godiset efter att jag klickat för att hon nosade på selen.

Nu ligger selen på.

Tanken är att Pepsi ska lära sig att åka i skrindan. Jag började med att klicka när hon nosade på den, sen när hon satte tassarna på den, men hon fattade inte att hon skulle hoppa upp i den. Två gånger pekade jag i den och plötsligt klack det till i henne och hon hoppade upp i den. Sen var det bara att be henne lägga sig, och se så lycklig hon ser ut när hon till slut fattade vad jag ville. Jag började t o m att dra den lite och klickade och belönade medan hon låg still. Det fungerade jättebra. Hon tittade åt än den ena sidan och än åt den andra, men hon låg still.
Efter avslutad måltid i kväll tyckte hundarna att levern från Jannes tallrik luktade så gott att de ville ha. Se på Zenna, hon tryckte sig upp mellan bordet och Janne. Kolla in tungan!

2 kommentarer:

  1. Gokväll detta ser intressant ut , med hundar och skaklar , det blir säkert jättebra , det finns ju redan en "kund" som vill åka med . Hoppas man får se ett foto sedan när hela gänget är samlade , på ett eller annat sätt, Nu förstår jag vad Athos har fått sina "olater" ifrån hi hi, att äta vid bordet ,lever är ju så goooottt . Dom fick väl smaka ? Jag blev nästan lite sugen jag med ,
    Nu väntar sängen , och där ligger Athos natti natti I-M

    SvaraRadera
  2. Jo, nog e de "lite" bortskämda men det får man väl försöka att se mellan fingrarna på. Nu e de ju så att kalvlever e delikat, så det var ju klart att dom fick en smakbit.

    SvaraRadera