söndag 29 januari 2012

29 Januari

Igår var vi och köpte färg, för jag tänkte måla skrindan. Jag funderade först på en brun lasyr, men tyckte att det kändes tråkigt. Efter mycket funderande bestämde jag mig för en färg som kommer att sticka ut lite... eller mycket.
Jag kan ju tala om att vi var inte överens om färgen, men ... det är ju min skrinda.
Färgen blev köpt och jag har frågat Janne om han inte har vant sig, men nej, det har han inte.
Han stönar eller säger jaja. Ibland säger han i ironisk ton att "det blir nog bra". Våra döttrar skrattar och säger att det blir käckt.
 Nu ligger den här isärskruvad och bara väntar på att bli målad. Först ska den grundas ett par gånger innan jag målar den färdigt, sen det tar några dagar innan ni får se den. Jag avslöjar inte färgen idag.
Bilder från promenaden.

3 kommentarer:

  1. Hejsan hundarna är så duktiga .
    Det kan väl vara käckt med lite färg på skrindan , eftersom den kommer att sticka ut , ska den väl bli ROD eller LILA , jag väntar med spänning på vilken färg det blir , i vilket fall som helst , blir den bra ,
    ha det bra allihop
    hälsningar från Halmstad

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det känns som ROSA I-M

    SvaraRadera