tisdag 24 januari 2012

24 Januari

I kväll har vi bara tränat lite inomhus. Vi har tränat på att frivilligt gå in i selen och ur selen. Vi har också tränat på att frivilligt gå in mellan skaklarna och gå framåt när jag håller i bågen, utan att de har varit fastspända alltså. Det går bättre och bättre.
Zenna som aldrig har tyckt att det är kul att få en sele trädd över huvudet, (jag har inte använt klickern till det tidigare) hon körde in huvudet självmant efter bara en liten stund.
Förresten,  när jag körde med Kenzo ute förra gången, så ylade Zenna för att hon inte fick följa med och när det sen blev hennes tur, så var hon snabb med att komma och då körde hon in huvudet självmant. Ibland är det bra att få vänta och hinna bli riktigt sugen på att få jobba.
Mitt mål är att alla momenten ska kännas riktigt roliga för dem, därför använder jag klickern för att träna in så att de kan göra allt frivilligt och känna att det är kul.

2 kommentarer:

  1. Hej igen
    Det är ju kul att hundarna gillar att sticka in huvudet i selen , det kommer att bli alldeles utmärkt dethär,
    Zenna står som en fotomodell , med kärran efter sig, Kul Irene för du tycks lägga ner mycket tid , noggrant, för det ska funka , det brukar betala sig att vara noggran
    Hälsningar från Halmstad

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror att jag har igen det i längden om jag är noga i träningen.

    SvaraRadera