torsdag 1 december 2011

Igår kväll kom Janne på att han ville åka till Ullared. Sagt och gjort, jag var ju ledig idag, så vi åkte så att vi var där vid halv nio och slapp stå i kö för att komma in. Det var heller inte trångt att gå och handla där inne. Vi hade några julklappar kvar att fixa, så nu är vi helt klara med det. Helt klara med julklapparna, den 1:a december, det har nog inte hänt innan, men det känns skönt, för allt finns ju. Kommer man närmare jul, så kan det ju vara väldigt utplockat.
Pepsi brukar känna sig lite vilsen och inte riktigt veta var hon ska ligga, när vi sitter i TV-rummet, så vi köpte en bädd till henne.
Jag hade först tänkt sy en till henne, men det blev billigare att köpa en. Hon var framme och tittade på den, men lade sig inte, så jag fick be henne lägga sig och så klappade jag henne en stund, så att hon skulle hinna känna hur varmt och gott det var innan hon gick ur igen. Det fungerade, hon låg en stund, gick upp och gick en runda, men gick sen tillbaka och lade sig igen. Nu hade hon förstått att den var hennes.
Zenna brukar ligga på min fotpall, så jag får ha mina fötter på sniskan på en pytteliten plats bredvid henne.

Kenzostackarn får ligga på en hundfilt på golvet. Skämt åsido, så vill han helst ligga där, han vill absolut inte ligga på någon fotpall, men man kanske skulle köpa en likadan bädd som Pepsi fick. Det kanske han skulle gilla. Det får väl bli nästa gång vi åker till Ullared.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar