söndag 20 november 2011

Nu har jag inte skrivit på några dagar, för vi har inte varit hemma. Vi var på begravning i fredags, och då tog vi husvagnen och åkte redan på torsdagen till min mamma och min bror, eftersom begravningen var i de trakterna.
Hundarna var naturligtvis med, men de fick sitta i bilen under tiden. Mellan kyrkan och maten kunde jag rasta till dem lite.
Hemma hos mamma igen och efter en ordentlig promenad så var det trötta hundar.
Kenzo ligger under bordet. Bilderna blev inte så bra, för jag åkte ifrån kameran, så jag fick använda telefonen.

Zenna lade sig på mattan nedanför diskbänken.

Pepsi letade smulor innan hon lade sig att vila.
På lördag morgon när jag vaknade, sade Janne att vilken natt han hade haft. Då hade han fått magsjuka och spytt och suttit på toan från kl 1 på natten och jag hade inget hört. Jag sover som en gris, när jag sover. Han var totalt deckad. Som tur var så var det ju lördag, så vi kunde stanna en dag extra, så att han kunde ligga till sängs, och det gjorde han hela dagen.
Magsjukan hämtade han innan vi åkte, genom att vara barnvakt till barnbarnen, som bara hade spytt en gång och sen var dom bra. Jag hoppas att jag slipper den.
Medan Janne låg i sängen tog vi långa härliga promenader. Hundarna njöt av att känna alla nya dofter. De hade mycket att snofsa efter, bl a dofter av älg. De har tre älgar som går in i trädgården och äter äpplen direkt från trädena. Rådjur och harar springer också på åkrarna.
På morgonen idag var Janne ganska normal. Jag hade varit och handlat loka, dextrosol, rån och blåbärssoppa åt honom, som han var tvungen att peta i sig och det gjorde nytta. Vi åkte i alla fall hem på förmiddagen. Jag körde mesta tiden, så att han fick sitta och slöa.
Idag har jag varit ute och plockat lite lingonris och mossa, för vi ska göra dörrdekorationer till helgen tillsammans med alla barn och deras familjer.

Det är inte svårt att plocka när det är snöfritt.
Jag passade på att ta några bilder till, när jag ändå var ute, men det är fortfarande med telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar