lördag 15 oktober 2011

Vi har varit i Vara-Grästorps BHK och tävlat på en klubbtävling. Vi tog husvagnen och åkte på fredagseftermiddagen. Det blir ju som en liten minisemester när man gör så.
Naturligtvis grillade Janne på kvällen, trots att det bara var 6° varmt ute.
Vi åt i alla fall inne och satt och myste en stund innan vi gick och lade oss.

Pepsi kom på, hur man kan ligga och ha det riktigt mysigt.
Nu till tävlingen. Nu har jag ju bara tränat för rallylydnaden, så jag har t e x inte alls tränat platsliggningen, vilket jag borde ha tänkt på. Som tur är, så var det ju inofficiellt. När hon hade legat en stund, så satte hon sig  upp. Hon satt i alla fall kvar, trots att andra hundar trasslade väldigt mycket. Ett par gick iväg, så att mattarna fick hämta dem. Det blev i alla fall 5 poäng.
Sen var det linförigheten, där fick vi 9 poäng och jag kände att hon inte var med till hundra procent, så jag var jätteglad över den poängen.
Läggandet, som hon gör så bra hemma, nollade hon. Jag kommenderade en gång till och då lade hon sig bra, men då var det för sent.
Inkallandet, 10 poäng. Hon springer som skjuten ur en kanon.
Ställandet, 9 poäng. Hon ställde sig bra, men började nosa.

Apporteringen, 10 poäng.

Här ska vi snart göra hoppet.

Full fart över hindret. Här är hon rakt över.
Hopp över hinder, 10 poäng.
Helheten, 10 poäng.
Summa summarium 158 poäng.
Hon var i alla fall värd en hel köttbulle tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar