söndag 2 oktober 2011

Ja, så har vi varit på kurs igen. Zenna har fortfarande lite svårt för att gå fram, framför mig och sätta sig mot mig, men på slutet gick det ändå ganska bra. Hon var i alla fall betydligt bättre på det denna gången, men vi behöver träna mycket på det.
När vi gick förbi huset där Lillemor bor, så satt katterna på farstubron. Zenna tittade på dem, men gick bara förbi. Jag trodde knappt mina ögon, men hon såg väl fram emot att komma till appellplanen och alla de andra hundarna.
Vi tränade också på att hundarna skulle kunna sitta och ligga kvar, när vi lämnar dem. Det har man ju alltid nytta av. Zenna var jätteduktig på det, ändå lade jag henne väldigt nära de andra ekipagen och lämnade henne en bra bit. Hon, som förr har varit lite osäker, låg lugn som en filbunke.
När vi var färdiga med kursen hade Carina kommit till oss, för att titta till sina bin. Hon räckte mig den ena dräkten, så det var bara att dra på sig den ifall jag behövde hjälpa henne.
Här lyfter hon upp en av ramarna för att kolla att allt är OK. De hade tagit vara på all sockerlösning och byggt in den så fint i vaxkakorna, så de ska nog klara vintern bra.

1 kommentar: