måndag 12 september 2011

Nu har jag tränat det där med att hundarna ska sitta framför mig, några gånger och de lär sig fort. Både Kenzo och Zenna gör det jättebra, men Pepsi har inte riktigt tid att tänka. Jag kom på att jag måste nog jobba med henne utan att ha godis i händerna, för hennes fokus ligger bara på godiset. När jag gjorde det, såg jag genast att hon visste vad hon gjorde. Det visste hon inte innan. Då tänkte jag på Kickan, dvärgschnauzern vi hade tidigare, hon var likadan.
Det som också är lite svårt är när jag gör helt om vänster och hunden ska gå bakom mig åt höger och sedan komma upp vid min vänstra sida. Vi började testa det igår, men då tyckte både Kenzo och Zenna att jag var knäpp. Idag började de fatta vad de skulle göra. Nu behövs det bara lite flyt i momentet.

2 kommentarer:

  1. Tysksvängen kan vara lite svår om man inte gjort den tidigare.

    SvaraRadera
  2. Jasså, kallas den tysksvängen? Va bra, då har jag ett namn på den.

    SvaraRadera