söndag 18 september 2011

Idag var första gången på Rallylydnadskursen. Jag vill ju ha störningsträning, och det fick jag verkligen, kanske lite i överkant. Det är Zenna jag går kursen med och Lillemors katt kom gående ut på planen. Tror ni att Zenna brydde sig om köttbullarna då? Nej, hon vände sig blixtsnabbt om mot köttbullen och sen tillbaka för att kolla var katten var. "Jag vet att du har köttbullar, matte, men jag har inte tid, jag måste kolla katten". Tur att hon var kopplad, för jag tror inte att hon hade brytt sig om mig, i den situationen, om hon hade varit lös. Hon är inte som Kenzo. I alla fall så var det kul att träna ihop med andra igen och förutom det där med katten, så skötte Zenna sig riktigt bra. Det där "sitt framför", var ju svårare nu, men det hade jag ju räknat med, det är ju därför man behöver störningar, men även det fungerade efter några gånger.
På förmiddagen lade jag en bana, så att alla tre fick träna lite. Jag måste ju tjuvträna lite innan kursen. Janne hade fått lägga ner lite möda på att rita en bana åt mig.
Här är det Kenzo som gör skylten med stegen bakåt.

Zenna gör slalom.

Pepsi är på väg mot en skylt. Ni ser att hon är lite väl het på gröten, hon ligger snäppet före mig!

2 kommentarer:

  1. Falkenberg har en tävling den 29 oktober. Anmälan görs på SBK tävling. Skulle vara roligt om ni kom. Jag ska tävla med Smilla och Akki.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi kommer. Det ska bli kul.

    SvaraRadera